Cum funcționează soluția SFA?
Sistemul informatic Optimall SFA este compus din 3 elemente software integrate:
1. Aplicația BackOffice – rulează pe PC, la sediul firmei;
2. Interfațarea cu sistemul de gestiune (ERP) – asigură conectarea aplicației PDA cu aplicația BackOffice;
3. Aplicația mobilă – se instalează pe smartphone-urile sau tabletele agenților.
Aplicația BO rulează pe PC, la sediul firmei beneficiare și permite managementul terminalelor mobile, alocarea routing-ului zilnic, alocarea de nomencloatoare de client și produse pentru fiecare agent în parte, setarea unor politici de prețuri/blocaje/etc. dependent sau independent de aplicația de gestiune, urmărirea comenzilor și încasărilor preluate, furnizarea de rapoarte specifice, etc.
Agenții de vânzări utilizează PDA-uri (smartphone-uri sau tablete cu sistem de operare Android) prin intermediul cărora transmit, în timp real, comenzile (vizitele, încasările, retururile efectuate) direct în sistemul de gestiune al companiei (ERP). Totodată, agenților de pe teren le este oferit acces permanent la informații detaliate despre articole, stocuri, discount-uri și promoții pentru diverse produse, situația clientului vizat (sold inițial, sold final, comenzi anterioare, blocaje, etc.) și rute. În cazul variantei Van-Sales, agentul are posibilitatea de a tipări facturi și chitanțe direct la client, concomitent cu livrarea mărfii, imprimantă fiind conectată prin Bluetooth cu smartphone-ul/tabletă.
Calculatorul/serverul pe care este instalată aplicația BackOffice trebuie să aibă o conexiune permanenta la Internet pentru a se putea recepționa comenzile trimise de agenți, în timp ce terminalele mobile au nevoie de acces la Internet doar în momentul în care se fac sincronizări sau se trimit date.
Interfața cu sistemul de gestiune (ERP) asigură conectarea aplicației PDA cu aplicația BackOffice.