Optimall pentru distribuție produse alimentare și produse nealimentare

Industriile de distribuție produse alimentare și produse nealimentare sunt în plină revenire după contextul pandemic din ultimii ani. La aceasta se adaugă și standardele europene care ghidează companiile către un viitor în care produsele să devină sustenabile și accesibile majorității cetățenilor, în funcție de categoria de venituri din care fac parte. În aceste condiții competitivitatea pe piață este în creștere, iar deciziile de business trebuie luate tot mai rapid pentru a face față concurenței.

Pentru a pune pe primul loc dezvoltarea companiilor, noi susținem afacerile prin softuri de automatizare a vânzărilor. Optimall SFA este una dintre cele mai importante soluții din portofoliul nostru, eliminând operațiuni repetitive specifice activității echipelor de vânzări. Cu ajutorul automatizării, distribuția de produse alimentare cât și cea de produse nealimentare devine mai facilă, permițând alocarea mai multor resurse către dezvoltarea afacerii.

Optimall_SFA

distribuție produse alimentare și produse nealimentare

Optimall SFA permite planificarea activității agenților de vânzări, iar aceștia pot accesa datele clienților care trebuie vizitați direct din aplicația mobilă. În plus, agenții confirmă instant tot de pe smartphone încasările efectuate și  transmit facturile emise sau comenzile preluate de la clienți. Cu SFA ai vânzări rapide, iar departamentele au acces în timp real la date despre încasări, clienți și comenzi.

Indiferent că ai o companie de distribuție produse alimentare sau produse nealimentare, digitalizarea te ajută să îți duci afacerea la un alt nivel. În cadrul suitei Optimall by AROBS regăsești inclusiv soluții de integrare ERP pentru magazinul online și de optimizare rute, ca să eficientizezi procesele de livrare. Cere o ofertă aici și personalizăm împreună soluția potrivită pentru afacerea ta.

Distribuția de produse alimentare, sub semnul calității și al sustenabilitățiii

Estul Europei a cunoscut noi obiceiuri în ceea ce privește evoluția industriei alimentare pe timpul pandemiei, conform datelor Euromonitor. Anterior restricțiilor impuse de contextul pandemic, vizitele în magazine și restaurante erau mult mai dese, însă ulterior companiile au fost nevoite să își îndrepte vânzările către mediul online. Implicit, și producătorii și distribuitorii s-au adaptat la tranziția accelerată către e-commerce.

Industria alimentară și de băuturi din UE este cel mai valoros sector raportat la locurile de muncă și tranzacțiile în afara spațiului unional. Exporturile au atins în ultimii 10 ani o valoare de peste 90 mld. € conform Comisiei Europene, produsele fiind apreciate la nivel global.

Produsele alimentare respectă normele de calitate și siguranță, dar s-a observat că în ultimii ani poziția europeană pe piața competitivă este în scădere când vine vorba de productivitate. Printre problemele semnalate de Comisie privitor la lanțurile de distribuție se află transparența informațiilor și relațiile business-to-business insuficient optimizate – iar acestea sunt vizibile chiar și la companiile distribuitoare de produse nealimentare.

Aceste piedici legate de transferul de informații pot fi depășite ușor datorită soluțiilor pentru automatizarea forței de vânzări. Dacă vrei să faci față provocărilor, suntem gata să te ajutăm aici.

Nu uita, faptul că automatizezi vânzările nu doar că optimizează procesele interne și contribuie la reducerea costurilor, dar permite și economisirea timpului. Îți recomandăm să folosești acest timp în favoarea afacerii tale! Urmărește în permanență tendințele referitoare la produsele alimentare și implementează-le prin viitoarele decizii de dezvoltare a business-ului tău.

 

trenduri produse alimentare

Sursă foto: eitfood.eu


EIT Food
, organizația europeană care investește în organizații, proiecte și specialiști care își doresc un viitor cu produse alimentare de calitate și sustenabile, analizează trendurile industriei pentru anul 2022 și nu numai. Obiectivele viitoare sunt extrem de importante, având în vedere că este unul dintre cele mai importante domenii UE, cu peste 290.000 de IMM-uri. Acestea se vor alinia treptat la trendurile care conturează un viitor alimentar mai sănătos:

- Luarea deciziilor în favoarea păstrării echilibrului climatic

- Agricultura regenerativă

- Proteinele alternative

- Implicarea tinerilor în susținerea unui stil de viață sănătos

- Etichetarea ecologică, pentru a semnala responsabilitatea producătorilor față de mediu

Consumatorii sunt tot mai interesați de produse alimentare sănătoase, motiv pentru care sectorul legume-fructe este tot mai profitabil pentru comercianți, dar cunoaște și provocări pentru producători și distribuitori. Cele mai importante elemente care influențează performanțele industriei per ansamblu sunt, conform A-INSIGHTS:

Cererea în creștere pentru produse proaspete și naturale – volumul de vânzări a produselor naturale este în creștere, în special pentru fructele exotice

Viteza de  dezvoltare a producătorilor este supraestimată – producătorii au înregistrat în 2020 cea mai redusă  creștere a vânzărilor: 3.8%, din cauza lipsei de flexibilitate la evoluția pieței

Succesul adaosului comercial – după cum este specific retailului, companiile B2C consolidează profitul prin adăugarea valorii la produsele procurate de la distribuitori. Datorită ofertei de fructe și legume de o calitate superioară și a eficientizării proceselor de comercializare, companiile au înregistrat o creștere a vânzărilor de 7.5%

Și în România, zona de legume-fructe ecologice este în plină expansiune. Conform unei publicații specializate recente a Modern Buyer, evoluția acestui sector este tot mai alertă, consumatorii fiind mai informați și mai atrași de un stil de viață sănătos. Aceeași publicație subliniază rolul fiecărui „actor” implicat în lanțul de distribuție. Importatorii și distribuitorii asigură continuitatea produselor de pe piață, motiv pentru care este important ritmul în care aceștia evoluează. De asemenea, retailerii trebuie să diversifice categoriile de produse, astfel încât consumatorii să aibă acces la alternative sănătoase.

Viitorul e omnichannel pentru vânzarea de produse nealimentare

În industria retail, cifra de afaceri pentru companiile europene producătoare și distribuitoare de produse nealimentare este în continuă creștere. Dacă verificăm datele Statista, vedem că în 2020, România s-a aflat pe locul al 4-lea în topul european, cu o creștere de 5.9% a cifrei de afaceri.

În timpul pandemiei, zona de e-commerce cu produse nealimentare a fost și ea în plină expansiune. Conform Euromonitor, în această perioadă infrastructura de livrare s-a extins odată cu creșterea volumului de cumpărături online, când consumatorii au redus frecvența călătoriilor în magazinele fizice.

Transformarea digitală a retailului s-a realizat mai accelerat ca niciodată, ceea ce nu poate decât să fie un avantaj pentru companiile care își desfășoară activitatea și în online. Eurocommerce arată că în două luni de pandemie, comerțul online s-a dezvoltat în 2 luni cât în ultimii 10 ani.

produse nealimentare

distribuție produse nealimentare

Având în vedere evoluția din ultimii ani, viitorul pentru activitățile de distribuție produse nealimentare este omnichannel – o îmbinare între magazinele fizice și cele online. Comerțul electronic asigură transparența informațiilor despre produse, iar experiența utilizatorului este la o calitate superioară datorită accesibilității și eficienței modalității de plasare a comenzilor.

Odată ce vânzarea de produse nealimentare îmbină mediul online și offline automatizat, căutarea produselor, plățile și livrarea sunt mult simplificate. În plus, lanțul de distribuție este ușor de monitorizat, iar colaborarea dintre companii este eficientizată.

Majoritatea operațiunilor repetitive specifice vânzărilor directe în colaborările B2B pot fi automatizate prin softuri SFA. De altfel, și procesarea comenzilor online poate fi automatizată prin integrare ERP, indiferent că vorbim de modelul de afaceri B2B sau B2C. În cele din urmă, livrarea de produse nealimentare se poate realiza mai eficient, utilizând un soft de optimizare a rutelor care elimină grija kilometrilor parcurși inutil până la destinații.

Optimall în echipa AROBS

Indiferent că ai o companie în industria alimentară sau ești producător sau distribuitor de produse nealimentare, tehnologia va fi de partea ta! Trebuie doar să ne contactezi ca să ai o afacere optimallă!

Divizia Optimall oferă o suită complexă de soluții pentru mobilitatea afacerilor, contribuind la eleiminarea gestiunii manuale a datelor despre vânzări. Optimall SFA a fost prima soluție lansată de AROBS pentru piața românească în 2003, de-a lungul timpului implementând proiecte de succes în diverse industrii.

O parte din clienții Optimall

distribuție produse alimentare și produse nealimentare

#BeOptimall: Testimoniale video clienți Optimall

Module folosite

Cele mai folosite module ale soluției Optimall SFA pentru desfășurarea activității agenților sunt: 

distributie bauturi

Modul Catalog Produse

distributie baturi

Modul Fișă
Sell

distributie bauturi

Modul
Colorare

distributie bauturi

Modul Start
Stop km

icon-modul-promotii

Modul
Promoții

icon_modul-blocare-hotspot

Modul Blocare
Hotspot

Vezi proiecte de succes

Discută cu noi

CERE OFERTĂ

Lasă-ne datele tale de contact, iar în mai puțin de 24h vei fi contactat
de către unul din reprezentanții de vânzări Optimall by AROBS. 

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.