Vânzările depind tot mai mult de tehnologie, după cum probabil ai observat și tu în ultimii ani. Multe companii care au o echipă de agenți de vânzări au renunțat deja la procesarea manuală a comenzilor. Pentru mai multă eficiență, au înlocuit-o cu softuri dedicate pentru preluarea automată a comenzilor din teren de tip SFA. De asemenea, o bună parte din vânzări se realizează prin platforme de comerț online, fiind o soluție mai convenabilă atât pentru vânzători, cât și pentru consumatori. Comerțul electronic este în continuă dezvoltare în această perioadă, după cum arată cifrele estimate. Pentru anul 2022 se preconizează creșteri ale vânzărilor de până la 10%, conform informațiilor din cadrul GPeC SUMMIT. Valoarea pieței de comerț online românesc va ajunge aproape de 7 mld. de euro până la finalul lui 2022. Aceeași sursă subliniază că vor fi avantajate companiile care se asigură că au stocuri suficiente și furnizori prompți, astfel încât să se ofere livrări rapide clienților. Pe lângă aprovizionarea constantă a depozitelor și magazinelor, este important ca și clienții să aibă acces în timp real la informații despre stocuri. De aceea, recomandăm utilizarea unui serviciu de integrare ERP cu magazinul online, pentru ca toate datele să fie actualizate automat. Acesta poate fi utilizat indiferent de tipul de model de business online pe care îl folosești.
Cele mai întâlnite modele de business în activitatea de comerț online
Fie că urmează să îți extinzi afacerea în online sau ai implementat deja o platformă de e-commerce, trebuie să cunoști principalele modele de business când vine vorba de comerț online. Astfel, vei putea decide ce se potrivește pentru afacerea ta în funcție de produsele și serviciile pe care le oferi. Conform Investopedia, printre cele mai populare modele de business sunt: Business to Consumer (B2C) – compania își vinde produsele direct către consumatorul final, acesta având acces la produse actualizate în timp real. La nivel global valoarea vânzărilor în comerțul electronic B2C a atins 4 trilioane de dolari, conform Statista. Business to Business (B2B) – în acest caz, tranzacțiile sunt recurente în baza unui contract și presupun cumpărarea unor cantități mari de bunuri. Folosind o platformă de comerț online, produsele distribuitorilor sunt mai accesibile pentru clienți și parteneri. În plus, solicitările de aprovizionare sunt procesate mai rapid datorită automatizării datelor. Business to Government (B2G) – vânzarea se realizează către instituțiile guvernamentale, iar un magazin online te poate ajuta să prezinți amplu ce oferă compania ta. Acest model implică îndeplinirea unor criterii specifice cerințelor pe care le au entitățile administrative și, de asemenea, participarea la licitații.
Principii de bază în comerțul electronic românesc, indiferent de modelul de business ales
Pentru ca tranzacțiile să se desfășoare în siguranță și în mod echilibrat, activitatea de comerț online se bazează pe o serie de principii fundamentale. Pentru ca acestea să fie cât mai accesibile, ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online) a susținut elaborarea unui cod de bune practici în e-commerce. În primul rând, cumpărătorii trebuie să regăsească pe site-ul furnizorului date de contact complete. Acestea trebuie însoțite de termenii și condițiile de vânzare și de informații despre produse și stocuri. Apoi, compania trebuie să afișeze prețurile corecte și să nu solicite taxe suplimentare pentru plata cu cardul. Livrarea va fi efectuată în termenul promis, iar platforma trebuie să ofere clienților și o secțiune dedicată retururilor și reclamațiilor. Bineînțeles, codul de bune practici este mai amplu și poate fi consultat direct pe site-ul ARMO, unde se regăsesc și alte informații utile pentru e-commerce-ul românesc.
Dacă ai implementat o platformă de comerț online, automatizează vânzările!
Dacă ai ales modelul de business potrivit pentru afacerea ta și te-ai asigurat că respecți bunele practici în e-commerce, e timpul să treci la nivelul următor. Acordă mai mult timp strategiei de business și automatizează transferul de date din magazinul tău online. Acesta poate fi conectat la sistemul ERP prin Optimall ConnectoR. Cu ajutorul său, datele de pe site vor fi mereu actualizate. În plus, comenzile și datele despre clienți vor ajunge direct în ERP. Iar dacă vrei să digitalizezi și alte componente din afacerea ta, cum sunt vânzările directe sau livrările către clienți, dă click mai jos! Vom găsi împreună soluția potrivită. Alege un 2022 optim cu Optimall by AROBS!
Cere o ofertă personalizată pentru a face pași rapizi către digitalizarea afacerii tale!
Citește cele mai recente analize Optimall
Colette Distribution & Optimall SFA – un parteneriat cu istorie de peste un deceniu – Optimall by AROBS
Două decenii de Optimall reprezintă 20 de ani de expertiză… Read More
Optimall SFA by AROBS, soluția de automatizare a forței de vânzări, lansează noua versiune a aplicației mobile Android – Optimall by AROBS
Optimall SFA by AROBS, soluția de automatizare a forței de… Read More
20 de ani de Optimall by AROBS – De două decenii alături de distribuitorii și producătorii din România – Optimall by AROBS
În lumea tehnologiei, companiile de succes sunt cele care rămân… Read More
Cheia către o afacere de succes în distribuție –un trio vital de module pentru performeri de top – Optimall by AROBS
Dacă vrei să ai o afacere de succes în distribuție,… Read More