Optimizare traseu și livrări mai rapide. Beneficii la care nu te-ai fi gândit

Probabil că nu este o noutate că prin optimizarea rutelor autovehiculele folosite în scopuri comerciale parcurg mai puțini kilometri. Dar mai sunt și alte avantaje – reduci costurile de distribuție, comenzile ajung mai rapid la clienți și ești mai prietenos cu mediul. Pe termen lung, cu un soft de optimizare traseu mărești productivitatea și calitatea serviciilor.

Probabil că pe lângă linia de distribuție, compania ta are și o echipă de agenți de vânzări pe care îi poți ajuta să economisească timp cu soluții SFA. Timpul și costurile sunt variabile importante într-o afacere în plină dezvoltare. Și mai important este că în timp ce economisești aceste resurse, ajuți și mediul. Folosești mai puține documente, mai puțin combustibil și, în cele din urmă, mai puțină poluare în timpul livrării mărfii.

Autovehiculele, livrarea mărfii și optimizarea traseului. Ce ne spun cifrele?

Peste 1,1 mil. de autovehicule sunt folosite în scop comercial în România, conform ultimului raport al ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association). Iar în întreaga UE, din aproape 400 de mil. de autovehicule, peste 53 de mil. sunt folosite în scopuri comerciale. Din acest motiv, ACEA luptă ca transportul european să fie smart, ecologic și sigur. Companiile care au ca obiect de activitate livrarea mărfii, pot contribui la atingerea acestor obiective folosind softuri de optimizare traseu.

Livrarea mărfii necesită călătorii periodice de la depozit la clienți, iar șansele ca aceștia să se afle în aceeași zonă sunt mici. Pentru a parcurge cel mai mic număr de kilometri necesari și a reduce costurile totale de distribuție, studiile recomandă utilizarea unui soft de optimizare traseu. O astfel de soluție este indicată în special industriei FMCG, unde dinamica activității impune eficientizarea transportului.

Pe de altă parte, evitarea aglomerărilor urbane reduce timpul călătoriei și consumul de carburant. Studiile au demonstrat că diferența de consum de carburant pe traseele aglomerate este de 6,46 l / 100 km, comparativ cu cele lejere. Să ne amintim că România are 1.1 milioane de autovehicule folosite în scopuri comerciale, deci impactul asupra consumului anual este masiv.

Optimizarea traseului cu Optimall Logistic

Am văzut mai sus că cifrele privind transportul vorbesc de la sine. Anul trecut, livrările pentru produsele FMCG au crescut cu 30% – 50% conform modernbuyer.ro. Cererea este tot mai mare – deci, ca distribuitor, trebuie să fii rapid în livrarea mărfii. Poți folosi procese care să fie avantajoase atât pentru compania ta, cât și pentru clienți și pentru mediu. Automatizarea te va ajuta în acest demers.

Totuși, cum funcționează un soft de optimizare traseu? Să analizăm soluția Optimall Logistic. Aceasta are trei elemente: aplicația web, aplicația mobilă și interfațarea cu sistemul de gestiune ERP. La începutul zilei, supervizorul selectează comenzile care trebuie livrate. Aplicația generează traseul pe baza unor algoritmi de optimizare a rutelor, urmând ca șoferul să primească toate datele pe aplicația mobilă.

Datorită interfațării cu sistemul de gestiune ERP, datele privind clienții, adresele, comenzile, restanțele și încasările sunt preluate în aplicația web. Tot aici poți vedea traseele parcurse în timpul livrării mărfii în timp real. Vizualizezi locația, statusul comenzii și, la finalul zilei, ai rapoarte cu privire la numărul de kilometri parcurși incluzând eventualele abateri de la ruta optimă.

Ce beneficii îmi aduce o soluție de optimizare traseu?

Generarea rutei optime. Aplicația oferă pe baza algoritmilor traseul care necesită parcurgerea celui mai mic număr de kilometri în funcție de locația clienților. Consumul de combustibil este redus și odată cu el și poluarea, timpul de livrare a mărfii este mai scurt, iar costurile de distribuție sunt diminuate.

Geolocalizarea. Coordonatele privind adresele sunt preluate din ERP și ajung în aplicația web alături de restul datelor clienților. Supervizorul alege clienții la care trebuie să ajungă comanda, iar șoferul livrator are acces rapid la locație datorită aplicației mobile. Din nou, se economisește timp la livrarea mărfii.

Rapoartele. La finalul parcurgerii rutei, poți vedea un rezumat al călătoriei, inclusiv abaterile de la rută. De asemenea, vezi și numărul de kilometri care au fost parcurși în cazul unei abateri și poți îmbunătăți procesele interne de livrare pe baza rapoartelor.

Încasări. Dacă printre atribuțiile șoferului livrator se află și încasarea sumelor de la clienți, Optimall Logistic va înregistra și aceste date, care vor fi importante în sistemul ERP. Șoferul poate vizualiza sumele care trebuie achitate și poate face încasări totale sau parțiale, în funcție de disponibilitatea clientului.

Așadar, dacă ai o companie de distribuție cu rețea proprie de șoferi livratori, Optimall Logistic by AROBS te poate ajuta să eficientizezi munca. Prin optimizarea traseului diminuezi costurile de distribuție și poți acoperi mai multe comenzi datorită economisirii timpului. Optimall by AROBS are peste 18 ani de experiență în sectorul FMCG, oferind soluții de automatizare personalizabile în funcție de specificul afacerii.

Fii optim cu Optimall by AROBS!

Cere o ofertă personalizată pentru a face pași rapizi către digitalizarea afacerii tale!
Citește cele mai recente analize Optimall

Facebook Linkedin Youtube