Contextul pandemic a transformat comportamentul consumatorilor înspre digitalizare rapidă- 54% din români și-au făcut cumpărături online în 2021, aflăm din raportul european despre e-commerce. Asta înseamnă o creștere de 25% în mai puțin de 2 ani. Deci, digitalizarea organizațiilor este un must have pe care îl poți obține cu soluțiile Optimall. De optimizarea resurselor cu SFAWMSSMISLogistic, până la sincronizarea comenzilor online folosind serviciul ConnectoRTotuși, puține companii pun accentul pe automatizarea afacerii, care contribuie la creșterea performanțelor în vânzări și gestiunea internă a resurselor.

Retailerii europeni au reacționat și și-au sporit prezența digitală pentru a face față cerințelor publicului. A fost o adevărată oportunitate și pentru marile companii românești. Spre exemplu, s-a dezvoltat sistemul Click&Collect care permite cumpărătorilor să ridice comenzile oricând dintr-o locație convenabilă, iar clienții folosesc mai mult plata cu cardul. Dar drumul până la performanță în e-commerce e mai anevoios.

Gestiunea resurselor organizației – o provocare pentru companiile românești

Când vine vorba de managementul organizației, digitalizarea funcționează la nivel avansat în doar 5% din întreprinderile românești. Conform datelor Eurostat din 2020, România se află pe penultimul loc în Europa. Este îngrijorător, având în vedere creșterea semnificativă a cumpărăturilor online, care implică procese mai alerte. E nevoie de rapiditate în actualizarea și sincronizarea informațiilor privind clienții, stocurile disponibile, realizarea livrărilor, disponibilitatea agenților de vânzări etc.

Managementul informațiilor legate de resursele organizaționale poate fi automatizat printr-un software de tip ERP (Enterprise Resource Planning), fiind printre cei mai importanți indici de digitalizare. ERP-ul poate fi conectat la magazinul online prin soluții precum Optimall ConectoR  prin care prețurile, stocurile și comenzile se actualizează automat. Un astfel de sistem simplifică procesul de gestiune a datelor din vânzările online, având acces continuu la update-uri în timp real.

Industriile cu cele mai mari creșteri în vânzări și nevoia de automatizare

Sincronizarea rapidă a datelor din magazinul online sunt esențiale pentru a face față cererii consumatorilor pe piața FMCG. Vânzările au crescut cu peste 40% în industriile fashion, îngrijire, mâncare și electronice, iar o gestiune eficientă a datelor reduce erorile și comenzile sunt gestionate într-un singur loc.

Ca să te ridici la așteptările clienților tăi, Optimall ConnectoR îți sare în ajutor ca să automatizezi procesul de vânzare în cadrul companiei tale. Este esențial să ai o productivitate ridicată și să reduci numărul de erori. De asemenea, poți să crești productivitatea companiei și să reduci erorile care apar frecvent în gestionarea produselor FMCG.

Concluzii

Creșterea vânzărilor în online este semnificativă – 25% în 2 ani. Pe de altă parte, având în vedere dezvoltarea e-commerce-ului digitalizarea la un nivel avansat a companiilor românești este extrem de redusă – 5%. Discrepanța dintre aceste cifre poate fi echilibrată prin gestionarea automată a datelor companiei. Află mai multe despre situația actuală în e-commerce aici.

Pentru a optimiza managementul datelor companiei, AROBS a creat soluțiile Optimall, având o experiență de peste 18 ani în integrarea cu sistemele de gestiune ERP. AROBS este printre cele mai puternice companii dezvoltatoare de soluții software și urmează să fie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București, conform anunțului din 14 octombrie făcut de Voicu Oprean, CEO AROBS.

FII OPTIM CU OPTIMALL!

Cere o ofertă personalizată pentru a face pași rapizi către digitalizarea afacerii tale!

Citește cele mai recente analize Optimall

Facebook Linkedin Youtube