Industria alimentară de bază:
carne, lactate, panificație

// distribuție CARNE, LACTATE, PANIFICAȚIE

Optimall pentru industria alimentară de bază - carne, lactate, panificație

Pentru a se adapta rapid la schimbările pieței, companiile cu activitate în creștere aleg să-și automatizeze vânzările, dedicând timpul și resursele economisite către dezvoltarea afacerii. Aceeași strategie au adoptat-o clienții și partenerii noștri din industria alimentară de bază, care au ales Optimall SFA.

Soluția software SFA poate fi adaptată în funcție de specificul afacerii tale, mărimea echipei de vânzări și obiectivele de dezvoltare a produselor. Întreaga noastră activitate se învârte în jurul optimizării proceselor business, ca să atingi potențialul maxim!

Optimall pentru distribuitorii de carne, lactate și panificație

Carnea, lactatele și panificația generează o mare cantitate a produselor din industria alimentară. Nevoia de adaptare continuă la obiceiurile de consum, obiectivele de sustenabilitate și menținerea standardelor de sănătate aduc inovația în prim-plan pentru marii producători și distribuitori. Tendința de digitalizare cu ajutorul soluțiilor de automatizare a vânzărilor ajută marile companii să dețină controlul afacerilor indiferent de direcția în care acestea evoluează.

Optimizarea costurilor și obținerea în timp real a informațiilor, sunt principalii factori pentru eficiență în implementarea unei soluții de automatizare a forței de vânzări. De asemenea, organizezi rapid produsele, iar agenții de vânzări își ating sau chiar depășesc obiectivele de vânzări. Și compania ta poate beneficia de aceste avantaje, așa că nu mai sta pe gânduri și contactează echipa Optimall by AROBS.

Industria alimentară în România

Potrivit unor date sintetizate de Ziarul Financiar, în 2024, doar 10% din fabricile de lactate distribuie produsele la nivel naţional, și doar una din zece firme care procesează carne acoperă mai mult de jumătate din județele ţării. Astfel, România se află în situația de a importa lactate, carne și converse, neavând suficiente branduri puternice la nivel național, preferate de consumatori.

harta ziarul financiar
Harta realizată de publicația Ziarul Financiar folosind date centralizate de pe platforma ANSVSA

La nivel național, Suceava, Prahova, Ilfov, Alba şi Mureş sunt județele de top ca și număr de fabrici. Judeţul Alba se remarcă chiar ca un exemplu de „capitală“ a producţiei de carne de pasăre, iar județele Prahova și Ilfov sunt cunoscute pentru fabricile mari de mezeluri din carne de porc. În ceea ce privește industria de lactate, Suceava este pe primul loc atât la producția de lapte, cât și la numărul de fabrici de lactate. Așadar, potențialul naţional de producţie agroalimentară şi contextul geostrategic vine la pachet cu numeroase oportunități, atât timp cât produsele de calitate au o poveste puternică în spatele lor.

Inflaţia, creşterea costurilor și insta­bilitatea provocată de războiul din Ucraina sunt câteva dintre provocările cu care s-au con­frun­tat companiille din domeniul producției alimentare în ultima vreme. Cu toate acestea, în 2024, se aşteaptă ca în România consumul să îşi încetinească scăderea. Dă click mai jos pe unul dintre sectoarele alimentare de bază și află mai multe despre evoluția recentă în industria alimentară!

În trecut, multe culturi considerau carnea un lux, fiind consumată doar la ocazii speciale sau în anumite zile ale săptămânii. Astăzi este un aliment de bază, găsit în aproape toate restaurantele și bucătăriile din întreaga lume. Veniturile de pe piața cărnii se ridică la 1.4 miliarde de dolari în 2024, iar volumul mediu per persoană este de așteptat să se ridice la 20,8 kg în acest an.

Pe măsură ce cererea de carne crește la nivel mondial, trebuie să crească și producția de carne. Consumul de carne pe cap de locuitor preconizat va rămâne sub 30 de kilograme de carne pe an până în 2032. Cu toate acestea, pe măsură ce populația globală continuă să crească, consumul global de carne a crescut în ultimii ani.

Primele dovezi ale consumului de produse lactate datează de peste șase mii de ani. În prezent, principalul producător de lapte de vacă din lume este Uniunea Europeană, urmată de Statele Unite și apoi de India. În 2022, valoarea pieței de lactate la nivel mondial a fost estimată la aprox. 893 de miliarde de dolari, care se preconizează că va ajunge la 1.243 de miliarde de dolari până în 2028.

Potrivit Meat&Milk, în primele 10 luni ale anului 2023, comparativ cu aceeași perioadă în anul 2022, cantitatea de lapte de vacă colectată de unităţile procesatoare a crescut cu 7,8%. Producţia de smântână de consum a înregistrat cea mai mare creștere (+0,9%), iar producția de lapte acidulat (iaurt, iaurt de băut, lapte bătut, etc.) a avut cea mai mare scădere (-5,5%). Cantitatea de lapte brut importată de către unităţile procesatoare a scăzut cu 27,5% în aceeași perioadă.

Deși în ultima perioadă tot mai multe persoane aleg o dietă fără gluten, o mare parte din populația europeană consumă produse bazate pe cereale cel puțin o dată pe zi. De altfel, pâinea organică a devenit mai populară în ultimii ani conform Statista.

Nivelul de concurență este ridicat și constant în industria de producție de produse de panificație din România. În prezent, există 6.705 întreprinderi în industria producției de produse de panificație în România, care a crescut cu un CAGR de 4,0 % între 2019 și 2024.

// distribuție CARNE, LACTATE, PANIFICAȚIE

Trenduri pentru produse de bază în industria alimentară

Produse de carne
Producția și consumul de carne implică provocări imense deoarece sunt puse în balanță trei elemente principale: sustenabilitatea, bunăstarea animalelor și sănătatea oamenilor. De asemenea, lanțurile de aprovizionare sunt tot mai complexe, iar cererea de piață este în plină schimbare bazată pe preferințele dietetice și alternativele la produsele de carne.
Produse lactate
Orientarea către alternative se observă și în industria lactatelor, consumatorii alegând tot mai frecvent produse organice, fără lactoză și cu preocupare pentru bunăstarea animalelor. Între timp, piața tradițională de lactate se extinde tot mai mult datorită tehnologiei, iar consumatorii aleg frecvent produse din afara regiunilor apropiate, ceea ce deschide noi oportunități pentru importuri.
Produse de panificație
Potrivit Statista, veniturile de pe piața de produse de panificație și pâine la nivel european se ridică la 235,70 miliarde de dolari în 2024. Se așteaptă ca piața să crească anual cu un CAGR de 5,67% în perioada 2024-2028. Statisticile indică astfel că cei mai mulți consumatori preferă aceste alimente de bază, volumul mediu per persoană fiind așteptat să se ridice la 85,5 kg în 2024.

În ultima perioadă, preferința pentru produse de origine vegetală este în creștere, în timp ce consumul de produse de origine animală este în ușoară scădere. Inclusiv  studiile din ultimii ani arată că politicile alimentare regionale, cum sunt și cele din UE, promovează alimentele bazate pe plante. Deși scăderea consumului de produse de origine animală, în special carne și lactate, poate fi mai sustenabilă, există și dezavantaje. Necesarul proteic zilnic este mai dificil de obținut printr-o alimentație cu produse exclusiv vegetale, motiv pentru care specialiștii dezvoltă strategii dedicate creșterii animalelor respectând obiectivele climatice și de sănătate. Alimentele de bază se adaptează continuu unor trenduri de consum și evoluție a tehnologiei analizate de Girafood.

// distribuție CARNE, LACTATE, PANIFICAȚIE
Module folosite
// distribuție produse alimentare și produse nealimentare

O parte din clienții Optimall

Top Gel
Superfood Company
Magic Tic-Tac
Un-Doi Centrul de Plăți
// distribuție produse alimentare și produse nealimentare

Vezi poveștile de succes

// Discută cu noi

CERE OFERTĂ

Lasă-ne datele tale de contact, iar în mai puțin de 24h vei fi contactat de către unul din reprezentanții de vânzări.

(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.