// AROBS OPTIMALL

Optimall pentru distribuția FMCG

// distribuție FMCG

Optimall pentru excelență în distribuția FMCG

Pentru a pune pe primul loc dezvoltarea companiilor, susținem afacerile prin softuri de automatizare a proceselor. Optimall SFA este una dintre cele mai importante soluții din portofoliul nostru, destinată automatizării vânzărilor pentru eliminarea operațiunilor repetitive. Cu aplicația SFA, distribuția FMCG devine facilă, permițând alocarea mai multor resurse către dezvoltarea business-ului tău!

Beneficiile Optimall SFA pentru distribuția FMCG:

Optimall SFA permite planificarea activității agenților de vânzări, iar aceștia pot accesa datele clienților vizitați, direct din aplicația mobilă. În plus, agenții confirmă instant tot de pe smartphone încasările efectuate și transmit facturile emise sau comenzile preluate de la clienți. Cu SFA ai vânzări rapide, iar departamentele au acces în timp real la date despre încasări, clienți și comenzi.

Dacă ai o companie în industria FMCG, digitalizarea te ajută să îți duci afacerea la un alt nivel. Optimall by AROBS oferă și alte soluții de integrare ERP, pentru: magazinul tău online, optimizarea rutelor de livrare, managementul depozitelor și managementul inventarului. Cere-ne o ofertă aici, iar noi personalizăm soluția pentru afacerea ta!

// distribuție FMCG

Producția și distribuția produselor alimentare

Distribuția alimentelor și băuturilor reprezintă o etapă esențială a lanțului de aprovizionare. Aceasta asigură accesul eficient la produse alimentare, menține calitatea și siguranța alimentelor și are impact asupra sustenabilității prin practici ecologice. Pentru ca acest proces de distribuție să se desfășoare în condiții optime, activitatea trebuie eficientizată la maximum. De aceea, este important să folosești soft-uri de automatizare a forței de vânzări, precum Optimall SFA, pentru optimizarea resurselor și bugetelor.

imagine tir FMCG

Beneficiile Optimall SFA pentru distribuția produselor alimentare:

Industria FMCG din România a înregistrat o creștere semnificativă de 14% în primul tremestru al anului 2023, clasându-se imediat după Ungaria, cu 29,2%, Bulgaria (17,7%) și Polonia (17,2%). Printre țările din Europa cu cele mai mici creșteri s-a numărat Grecia (4,4%) și Danemarca (4%). În ultimul trimestru din 2023, România a crescut cu +10%, și cu 15% la nivelul întregului an 2023, macro-categoriile cu cea mai însemnată creștere fiind băuturile non-alcoolice și produsele de menaj sau îngrijire personală.

Dacă vrei să ții pasul cu piața, optimizându-ți vânzările și oferind servicii de top clienților tăi, poți alege module suplimentare Optimall SFA, precum Modulul Promoții – ca să-ți crești vânzările și să scapi de stocurile stagnante!

Sectorul legume-fructe, orientat spre produse gata de consum

Potrivit unui raport Eurostat din 2024, România s-a situat pe locul 6 într-un clasament ce reflectă ponderea valorii sectorului fructelor și legumelor proaspete în industria agricolă în 2022. Aproximativ 1,5 milioane de ferme din UE au gestionat livezi de fructe în 2020. O mică majoritate a fermelor din UE care aveau livezi pomicole se aflau în trei state membre: România (23,9 % din totalul UE), Spania (18,9 %) și Italia (13,7 %). Șapte din zece ferme care cultivau legume proaspete se aflau în doar cinci state membre: România (20,1%), Spania (14,5 %), Polonia (12,9 %), Italia (12,5 %) și Lituania (10,7 %).

În Europa, sectorul legume-fructe este influențat de preferințele schimbătoare ale consumatorilor, creșterea conștientizării problemelor de sănătate și orientarea către produse durabile. Pe piață, se observă o cerere tot mai mare pentru produse practice și gata de consum, ceea ce duce la creșterea popularității fructelor și legumelor ambalate și prelucrate.

Conform celor mai recente date Eurostat, în mai 2024, comparativ cu mai 2023, volumul comerțului cu amănuntul în zona euro:

  • a crescut pentru alimente, băuturi, tutun cu 0,7%;
  • a crescut pentru produsele nealimentare (cu excepția combustibilului) cu 0,9%;

Dintre statele membre pentru care s-au înregistrat date, cele mai mari creșteri anuale ale volumului total al comerțului cu amănuntul au fost înregistrate în România (+6,5%), Croația (+8,4%) și Luxemburg (+10,4%).

// o parte din clienții Optimall din distribuția produselor alimentare
// distribuție FMCG

Producția și distribuția produselor nealimentare

  • Medicamente

    aspirină, analgezice și alte medicamente care pot fi cumpărate fără prescripție medicală

  • Produse de curățare

    bicarbonat de sodiu, detergent pentru cuptoare, detergent pentru geamuri și ferestre

  • Cosmetice și articole de toaletă

    produse de îngrijire a părului, corectoare, pastă de dinți, săpun

  • Materiale de birou

    pixuri, creioane, markere, etc.

Beneficiile Optimall SFA pentru distribuția produselor nealimentare:

// o parte din clienții Optimall din distribuția produselor nealimentare

Majoritatea operațiunilor repetitive specifice vânzărilor directe în colaborările B2B pot fi automatizate prin soft-uri SFA. De altfel, și procesarea comenzilor online poate fi automatizată prin integrare ERP, fie că vorbim de modelul de afaceri B2B sau B2C. Livrarea produselor nealimentare se poate optimiza cu un soft de rutare precum Optimall Logistic, reducând kilometri parcurși inutil.

// distribuție FMCG

Sustenabilitate în FMCG

Nu uita, faptul că automatizezi vânzările nu doar că optimizează procesele interne și contribuie la reducerea costurilor, dar permite și economisirea timpului. Îți recomandăm să folosești acest timp în favoarea afacerii tale! Urmărește în permanență tendințele referitoare la produsele alimentare și implementează-le prin viitoarele decizii de dezvoltare a business-ului tău.

Trenduri europene pe care să le urmezi dacă ai o afacere în industria alimentară

Sursă foto: eitfood.eu

EIT Food, organizația europeană care investește în organizații, proiecte și specialiști ce își doresc un viitor cu produse alimentare de calitate și sustenabile, analizează trendurile industriei pentru anul 2024, și nu numai. Provocările și evoluțiile globale ce au remodelat peisajul în anul 2023 au dus la o perioadă de tranziție și în această industrie, necesitând soluții inovatoare. Astfel, câteva tendințe cheie din 2024, ce modelează viitorul sectorului alimentar sunt:

  • Soluțiile pentru securitatea alimentară vor deveni mai localizate în fața crizelor
  • Relația dintre natură, cunoștințele și practicile tradiționale locale, și sistemele alimentare va câștiga o recunoaștere mai mare
  • Vor apărea definiții mai clare ale agriculturii regenerative
  • Datele vor juca un rol cheie în comportamentul consumatorilor în ceea ce privește alimentația
  • Inteligența artificială va influența următoarea eră a acțiunilor în sistemul alimentar
// distribuție FMCG

Optimall în echipa AROBS

Optimall SFA este primul produs AROBS lansat pentru piața românească, Optimall fiind o suită de soluții pentru mobilitatea afacerilor înființată în anul 2003. Divizia are expertiză în soluții de digitalizare a afacerilor, facilitând managementul proceselor interne prin automatizarea forței de vânzări, interconectivitatea datelor, softuri de inventariere și optimizarea rutelor. Optimall a integrat soluții de mobilitate în companii din diverse industrii – distribuție băuturi, produse alimentare și nealimentare, farmaceutice și materiale de construcții, ajungând la peste 300 de clienți.

AROBS Transilvania Software este o companie de software development înființată în 1998 în Cluj-Napoca. AROBS are expertiză în dezvoltarea de aplicații pentru gestionarea eficientă a afacerilor: managementul flotelor, resurse umane, suport IT, soluții de plată digitală.

// distribuție produse alimentare și produse nealimentare

Testimoniale video clienți Optimall

Top Gel
Superfood Company
Magic Tic-Tac
Un-Doi Centrul de Plăți
// distribuție produse alimentare și produse nealimentare

Module folosite

// distribuție produse alimentare și produse nealimentare

Vezi poveștile de succes

// Discută cu noi

CERE OFERTĂ

Lasă-ne datele tale de contact, iar în mai puțin de 24h vei fi contactat de către unul din reprezentanții de vânzări.

(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.