A apărut o nouă linie de finanțare pentru digitalizarea IMM-urilor având denumirea POC 2.2.2 – Sprijinirea utilizării TIC pentru dezvoltarea afacerilor (Digitalizarea IMM-urilor). Aceasta e menită să sprijine IMM-urile din România pentru a se digitaliza atât pe parte de soluții software cât și pe parte de echipamente hardware.
1. Eligibilitate:
- La această linie de finanțare pot aplica microîntreprinderile, întreprinderile mici și mijlocii
- Numărul maxim de angajați nu trebuie să depășească 249, iar dacă unul dintre asociații companiei este implicat și într-o altă societate, numărul de angajați se cumulează;
- Cifra de afaceri nu trebuie să depășească 2 mil. euro în cazul microîntreprinderilor, 10 mil. euro în cazul întreprinderilor mici și 50 mil. euro în cazul întreprinderilor mijlocii;
- Activele companiei trebuie să fie de maxim 2 mil. euro la microîntreprinderi, 10 mil. euro la întreprinderile mici și 43 mil. euro la întreprinderile mijlocii;
- Durata de implementare va fi de maxim 9 luni.
2. Beneficiarii eligibili
Sunt eligibile aproximativ toate domeniile de activitate care au obiectul principal de activitate altul decât tehnologia informațiilor și comunicațiilor, excepție fiind:
-
-
-
-
- Fabricarea subansamblurilor electronice;
- Fabricare altor componente electronice;
- Fabricarea calculatoarelor și echipamentelor periferice;
- Fabricarea echipamentelor de comunicații etc.
-
-
-
3. Valoarea finanțării
- Valoarea finanțării este cuprinsă între 30 000 euro și 100 000 euro cu aport capital propriu de minim 10% dar din experiența anterioară (măsura 3) aportul minim de capital propriu a crescut până la 60-70 % dat fiind istoricul cu linia de finanțare precedentă, Granturile de finanțare (măsura 3);
- Valoarea totală eligibilă nu poate depăși 50% din media cifrei de afaceri aferentă ultimelor 3 exerciții financiare încheiate;
- Intensitatea finanțării este de maxim 90% însă la granturile anterioare.
4. Cheltuieli eligibile
- Cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor software/licențelor necesare implementării proiectului;
- Cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei, inclusiv achiziția de domeniu și găzduirea pe server;
- Cheltuieli aferente achiziționării soluțiilor din domeniul tehnologiei informației pentru comerțul electronic;
- Cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip cloud și Saas, respectiv Software as a Service.
- Nu sunt eligibile:
- Elemente de mobilier, obiecte de inventar și cheltuieli salariale;
- Investițiile care constau în simpla înlocuirea a unor active deținute de societate nu sunt eligibile.
Cu ajutorul acestui program, poți achiziționa o soluție software de business (SFA, WMS, CRM, TMS, WebAPI cât și o platformă B2B), o parte din buget fiind finanțată de către proiectul POC 2.2.2 – Sprijinirea utilizării TIC pentru dezvoltarea afacerilor.
Pentru informații suplimentare atât despre proiect cât și despre soluțiile noastre, scrie-ne la adresa de email optimall@arobs.com iar noi te vom pune în legătură cu un consultant de fonduri europene care te va ajuta să aplici la acest proiect.