linie de finanțare

O noua linie de finanțare pentru digitalizarea IMM-urilor

A apărut o nouă linie de finanțare pentru digitalizarea IMM-urilor având denumirea POC 2.2.2 – Sprijinirea utilizării TIC pentru dezvoltarea afacerilor (Digitalizarea IMM-urilor). Aceasta e menită să sprijine IMM-urile din România pentru a se digitaliza atât pe parte de soluții software cât și pe parte de echipamente hardware.

1. Eligibilitate:

  1. La această linie de finanțare pot aplica microîntreprinderile, întreprinderile mici și mijlocii
  2. Numărul maxim de angajați nu trebuie să depășească 249, iar dacă unul dintre asociații companiei este implicat și într-o altă societate, numărul de angajați se cumulează;
  3. Cifra de afaceri nu trebuie să depășească 2 mil. euro în cazul microîntreprinderilor, 10 mil. euro în cazul întreprinderilor mici și 50 mil. euro în cazul întreprinderilor mijlocii;
  4. Activele companiei trebuie să fie de maxim 2 mil. euro la microîntreprinderi, 10 mil. euro la întreprinderile mici și 43 mil. euro la întreprinderile mijlocii;
  5. Durata de implementare va fi de maxim 9 luni.

2. Beneficiarii eligibili

Sunt eligibile aproximativ toate domeniile de activitate care au obiectul principal de activitate altul decât tehnologia informațiilor și comunicațiilor, excepție fiind:

          1. Fabricarea subansamblurilor electronice;
          2. Fabricare altor componente electronice;
          3. Fabricarea calculatoarelor și echipamentelor periferice;
          4. Fabricarea echipamentelor de comunicații etc.

3. Valoarea finanțării

  1. Valoarea finanțării este cuprinsă între 30 000 euro și 100 000 euro cu aport capital propriu de minim 10% dar din experiența anterioară (măsura 3) aportul minim de capital propriu a crescut până la 60-70 % dat fiind istoricul cu linia de finanțare precedentă, Granturile de finanțare (măsura 3);
  2. Valoarea totală eligibilă nu poate depăși 50% din media cifrei de afaceri aferentă ultimelor 3 exerciții financiare încheiate;
  3. Intensitatea finanțării este de maxim 90% însă la granturile anterioare.

4. Cheltuieli eligibile

  1. Cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor software/licențelor necesare implementării proiectului;
  2. Cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei, inclusiv achiziția de domeniu și găzduirea pe server;
  3. Cheltuieli aferente achiziționării soluțiilor din domeniul tehnologiei informației pentru comerțul electronic;
  4. Cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip cloud și Saas, respectiv Software as a Service.

digitalizarea IMM-urilor

  • Nu sunt eligibile:
  1. Elemente de mobilier, obiecte de inventar și cheltuieli salariale;
  2. Investițiile care constau în simpla înlocuirea a unor active deținute de societate nu sunt eligibile.

 

Cu ajutorul acestui program, poți achiziționa o soluție software de business (SFA, WMS, CRM, TMS, WebAPI cât și o platformă B2B), o parte din buget fiind finanțată de către proiectul POC 2.2.2 – Sprijinirea utilizării TIC pentru dezvoltarea afacerilor.

Pentru informații suplimentare atât despre proiect cât și despre soluțiile noastre, scrie-ne la adresa de email optimall@arobs.com iar noi te vom pune în legătură cu un consultant de fonduri europene care te va ajuta să aplici la acest proiect.