Softul pentru agenții de vânzări Optimall SFA (sales force automation) s-a integrat cu programul de contabilitate automatizând astfel forța de vânzare.
Optimall Sales Force Automation a ajutat la optimizarea forței de vânzari datorită integrării programului de contabilitate cu softul pentru agenții de vânzări. Sincronizarea și actualizarea informațiilor, transmiterea în timp real a încasărilor/ facturilor emise în back office au fost doar câteva dintre nevoile care l-a făcut pe clientul nostru Aquaris Veritas să apeleze la softul pentru agenții de vânzări Optimall Sales Force Automation. Aquaris Veritas, distribuitor de produse și producător al brandului Choco Pack a implementat soluția de automatizare Optimall SFA. Succesul înregistrat, în domeniul distribuției și creșterii producției de figurine, a venit odată cu nevoia unei soluții de optimizare și eficientizare a activității agenților de vânzări. Aquaris Veritas se poate mândri cu o cifră de afaceri de peste 21 de mil. RON. Locul 1 în Top Afaceri România din județul Covasna îl ocupă chiar ei având și o vechime de 24 ani. O parte din beneficiile câștigate de compania de distribuție în urma implementării soluției le găsiți în graficul de mai sus.
CLIENT: Aquaris Veritas INDUSTRIE: Distribuitor de produse perisabile SERVICII: Producător și distribuitor de produse alimentare SOLUȚIA OFERITĂ: Optimall SFA
Provocare
Compania de distribuție Impex Aquaris Veritas a întâmpinat probleme legate de monotorizarea în detaliu a activității oamenilor de pe teren. Totodată își doreau să actualizeze, sincronizeze și să transmită informațiile cu privire la încasări/facturi în timp real. Erorile umane era una dintre problemele pe care le întâmpinau în activitatea zilnică de aceea își doreau automatizarea tuturor proceselor. De asemenea își doreau ca softul pentru agenții de vânzări să se interfațeze cu programul de contabilitate.
Softul pentru agenții de vânzări a automatizat procesul de vânzare
Softul pentru agenții de vânzări s-a interfațat cu programul de contabilitate (ERP) hMarfa. Astfel au ajutat agenții de vânzări și angajații din departamenul financiar să aibă mereu gestiunea actualizată în timp real. Cu ajutorul soluției SFA, agenții de vânzări au mereu informații permanente despre comenzi, retururi și situația clientului vizat. Pe lângă toate aceste informații, aplicația conține și datele cu privire la stocuri, prețuri, discounturi și promoții. Toate aceste informații vin în ajutorul agenților de vânzări și le eficientizează timpul. Optimall SFA are 3 componente: aplicația Back-Office, interfațarea cu hMarfa și aplicația mobilă ce s-a instalat pe terminalele agenților. Agenții de vânzări utilizează smartphone-uri prin intermediul cărora transmit în timp real comenzile efectuate, direct în sistemul de gestiune hMarfa. Aplicația Back-Office e mereu conectată la internet pentru a putea fi recepționate comenzile trimise de agenți. Terminalele mobile au nevoie de acces la internet doar în momentul în care se fac sincronizări sau se trimit date. Odată ajunse informațiile în sistemul de gestiune hMarfa, acesta emite facturi, bonuri de consum și alte documente de ieșire. Programul de contabilitate, hMarfă emite apoi facturi, bonuri de consum și alte documente necesare. Versiunea softului pentru agenții de vânzări pusă la dispoziția distribuitorului, oferă o interfață rapidă pentru preluarea comenzilor. Odată cu implementarea soluției SFA, procesul de încasare a banilor în timpul vizitelor la clienți s-a redus semnificativ. Aplicația generează automat chitanțele, agentul de vânzări nemaifiind nevoit să scrie de mână chitanța.
Feedback-ul Clientului
Automatizarea procesului de vânzări a redus munca departamentului financiar, ne spune dna. Aida Ferencz, Director Comercial ,,Înainte de utlizarea softului pentru agenții de vânzări, Optimall SFA, 3 angajați se ocupau de introducerea datelor de facturare, dar după implementarea soluției de automatizare a forței de vânzări, doar o persoană se mai ocupă de verificarea datelor de facturare, iar ceilalți doi angajați au preluat alte procese contabile. Munca personalului pe partea de facturare a scăzut cu 66%”