Retail HoReCa Distribution

Noutăți din industrie de la conferința Retail & HoReCa Distribution 2022

La Optimall by AROBS, încercăm să perfecționăm continuu soluțiile dedicate antreprenorilor. Pentru a fi la curent cu cele mai noi informații și nevoi din domeniu, colegii noștri au participat la conferința Retail & HoReCA Distribution 2022, organizată de Modern Buyer în 29 septembrie la Brașov. Aici, antreprenori din industrie și furnizori de soluții dedicate businessurilor s-au reunit pentru a discuta evoluția recentă a comerțului și noi perspective pentru următorii ani.

Speech-urile din cadrul conferinței s-au concentrat asupra strategiilor eficiente de management al costurilor. Aceasta este o temă de mare interes pentru echipa noastră în dezvoltarea soluției SFA și nu numai. Cu siguranță, ideile dezbătute te vor ajuta și pe tine să ai o imagine mai clară asupra viitorului afacerilor și să alegi noi instrumente de optimizare a costurilor. Astfel, mai jos îți prezentăm câteva din concluziile proaspăt conturate în cadrul Retail & HoReCA Distribution 2022.

Provocări actuale pentru antreprenori – Retail & HoReCa Distribution 2022

Pe lângă faptul că zona de Retail & HoReCa este competitivă, apar o serie de provocări care influențează managementul costurilor. Acestea au fost discutate și în cadrul conferinței, fiind un punct de pornire pentru propunerea unor soluții care să permită creșterea sau, cel puțin, menținerea poziției pe piață a afacerilor. Astfel, în primul rând, există un deficit în zona resurselor umane (exceptând pozițiile în cadrul echipelor de vânzări). În același timp, bugetele alocate personalului sunt în continuă creștere.

Apoi, când vine vorba de transportul de mărfuri, costurile sunt tot mai dificil de eficientizat din cauza prețului ridicat al combustibilului. Un element care poate fi controlat de antreprenori este planificarea traseelor astfel încât livrările să se efectueze parcurgând cât mai puțini kilometri. În acest caz, un soft de optimizare rute este soluția care permite reducerea costurilor de distribuție, atribuind ruta vehiculelor în funcție de destinații și încărcătură.

Schimbări în comportamentul consumatorilor

La Retail & HoReCa Distribution, vorbitorii au subliniat și că obiceiurile de consum au devenit o provocare, mai ales în ceea ce privește sensibilitatea față de prețuri. Produsele din game premium sau de lux nu mai sunt atât de atractive, consumatorii preferând alternativele la un preț mai scăzut. Totuși, la nivel global, lucrurile stau diferit, raportul Deloitte Global 2022 Gen Z and Millennial Survey publicat de Deloitte arată că 64% din persoanele care fac parte din generația Z ar plăti mai mult pentru produsele sustenabile.

Statistici din analiza de piață Keysfin la Retail & HoReCa Distribution 2022

Specialiștii în analiza businessurilor din partea Keysfin au realizat un studiu asupra pieței de distribuție în domeniul Retail & HoReCa, incluzând analizarea a 137 de companii. Reprezentantul KeysFin, Tudor Malearov, Business Development Manager, a prezentat cele mai importante statistici. S-a observat o creștere de 27% a cifrei de afaceri în 2021 comparativ cu anul precedent, ajungând la 21,1 mld. de lei. De asemenea, pentru anul 2022, se estimează ca cifra de afaceri să ajungă până la 26 mld. de lei, adică o creștere de aproximativ 20%.

Mai bine de jumătate din cifra de afaceri, mai exact 52,3%, realizată în 2021 aparține companiilor de dimensiuni medii. Acestea sunt și companiile care fac parte dintre cei mai activi angajatori în domeniu, cu peste 11.000 de angajați în 2021.

De asemenea, analiza prezentată de Keysfin la Retail & HoReCa Distribution 2022 a arătat că cifra de afaceri a crescut cu 6,6% pentru companiile care desfășoară comerț cu amănuntul și cu 27,7% pentru comerțul cu ridicata în prima jumătate a anului 2022.

Focusul pe managementul costurilor e important pentru viitorii ani

Deși observăm că cifra de afaceri este în creștere, trebuie să subliniem că în cadrul conferinței Retail & HoReCa Distribution 2022 s-a discutat despre creșteri volumetrice. Pentru că rezultatele valorice vor fi influențate și de inflație, cifrele exacte vor fi calculate după finalul anului curent. Am văzut că nu doar inflația este o provocare, ci și creșterea costurilor legate de resursele umane, procese de distribuție și chiar nișe de produse premium. Este și motivul pentru care strategiile de afaceri se vor concentra pe optimizarea costurilor prin diverse mecanisme – inclusiv digitalizare. În acest sens, echipa Optimall by AROBS continuă să susțină creșterea productivității în afaceri prin soluții software dedicate eficientizării businessurilor și creșterii productivității.

Alege un 2022 optim cu Optimall by AROBS!

Cere o ofertă personalizată pentru a face pași rapizi către digitalizarea afacerii tale!