Pandemia a accentuat nevoia de digitalizare a business-urilor și ne-a adus în mijlocul celei de-a patra revoluții industriale – Industry 4.0. Producția și distribuția sunt accelerate prin tehnologie, interconectarea sistemelor de date și analiza acestora. Bineînțeles, și în vânzări, inclusiv în comerțul electronic, totul se întâmplă mai rapid. Agenții de vânzări folosesc soluții SFA, magazinele online își actualizează datele automat prin integrare cu ERP, iar comenzile sunt livrate mai rapid datorită unor softuri de tip TMS.
Conceptul de Industry 4.0 își lasă puternic amprenta în e-commerce – automatizarea mărește productivitatea și duce la scăderea costurilor. Pe lângă posibilitatea de a produce mai mult, tehnologia facilitează în vânzări și gestionarea relațiilor interne și externe ale companiilor. Avantajul este că ai acces în timp real la datele clienților, gestionezi rapid comenzile și vezi date despre stocuri, prețuri și discounturi. Iar toate aceste date sunt la îndemâna întregii echipe și pot sta la baza unor idei de dezvoltare a afacerii.
Ce este Industry 4.0 și care e rolul său în noile trenduri în comerțul electronic
Industry 4.0 este sinonimul producției smart și contribuie la transformarea digitală a tuturor industriilor. Această revoluție industrială contribuie la luarea rapidă a deciziilor, îmbunătățirea productivității și creșterea flexibilității. IBM accentuează că potențialul maxim se atinge combinând folosirea utilajelor smart cu datele extrase din ERP, lanțul de distribuție și relațiile cu clienții. Automatizarea datelor oferă insight-uri relevante pentru predicții, optimizarea proceselor și răspuns rapid la schimbare.
Studiile arată că trecerea la Industry 4.0 asigură două mari linii de dezvoltare pentru consolidarea platformelor de e-commerce: analiza datelor și îmbunătățirea proceselor de producție. Concret, odată ce datele dintr-o platformă de e-commerce sunt sincronizate prin integrare ERP, achizițiile devin mult mai eficiente. Plasarea unei comenzi este urmată de notificarea depozitului, unde produsele sunt pregătite rapid și clientul este notificat imediat despre statusul comenzii.
Procesul de producție și distribuție setează la rândul său trenduri comerțul electronic datorită trecerii la Industry 4.0. Odată ce resursele companiei sunt gestionate într-un sistem ERP, se poate vedea evoluția acestora. Eforturile pot fi direcționate către produsele care au cerere mai mare, stocurile sunt completate în timp util și clienții vor fi mulțumiți de stabilitatea serviciilor pe care le oferi.
Să zicem că Industry 4.0 este fundația piramidei pentru dezvoltarea continuă a unei platforme de e-commerce. Odată ce munca de producție și distribuție este automatizată în spatele magazinului online, acesta poate fi adaptat mai ușor la noile trenduri în comerțul electronic.
Trenduri în comerțul electronic ca să fii up to date cu Industry 4.0 în noul an
Pentru 2022, Statista estimează că vânzările o să fie mai mari cu peste 50 mld. de dolari. Bineînțeles, creșterea va continua și pentru anii următori. În tandem, magazinele online se adaptează la digitalizarea obiceiurilor de consum. Și afacerea ta trebuie să se pregătească pentru noile trenduri în comerțul electronic, având în vedere că era Industry 4.0 impune accelerarea tehnologizării.
Iată care sunt cele mai importante trenduri în comerțul electronic pentru anul viitor:
Consolidarea tehnologiei. Ca afacerea ta să fie pregătită pentru consumul în creștere, primul pas e să folosești o platformă de e-commerce stabilă și personalizabilă. Acesta poate fi gestionată mai eficient dacă e conectată la sistemul de planificare a resurselor (ERP). Printr-un serviciu de integrare cu ERP, datele despre comenzi sunt transmise automat către depozit și clienți. Nu uita că pentru a folosi un astfel de tool trebuie ii cunoști potențialul. Ai acces la date în timp real, deci poți urmări cele mai comandate produse și să actualizezi stocurile în funcție de cerere. De asemenea, poți monitoriza timpul de prelucrare a comenzi și vezi cum poți îmbunătăți procesele interne.
Canale de distribuție mai rapide și planificate. Industry 4.0 a integrat tehnologia pe toate palierele de dezvoltare a companiilor, iar influențele se răsfrâng și asupra e-commerce-ului. Distribuția produselor este mai rapidă datorită softurilor de planificare și optimizare a rutelor prin care distanțele parcurse sunt diminuate și destinațiile gestionate eficient. Astfel, comenzile ajung mai rapid și statusul acestora este trimis în timp real către companie și clienți.
Focus pe sustenabilitate. Consumatorii sunt tot mai interesați de brandurile care folosesc resurse regenerabile și sustenabile. Automatizarea reduce nu doar costurile de producție, ci și impactul asupra mediului. Mai puțină energie consumată, mai puțin combustibil sau mai puțină hârtie – sunt elemente care influențează decizia de cumpărare a consumatorilor.
Industry 4.0 nu înseamnă să uiți de comunicare. Focusează-te și pe consumator în comerțul electronic
Folosirea canalelor multiple de comunicare pentru vânzări. Statisticile arată că 54% din utilizatori folosesc social media pentru research înainte de a face cumpărături. Mai mult, dintre aceștia, 90% aleg să navigheze de pe un smartphone, deci era Industry 4.0 va implica și dezvoltarea de mobile commerce. Poți folosi rețelele sociale drept canale de vânzare – Facebook sau Pinterest au integrată funcția de marketplace.
Personalizarea conținutului. Majoritatea consumatorilor sunt dispuși să cumpere de la companii ce oferă promoții și conținut personalizat. Conform Asociației de E-commerce in UK, rata de conversie crește cu 20% prin customizarea experienței utilizatorului. Clienții vor fi mai satisfăcuți și vor găsi mai ușor produsele căutate, element esențial în comerțul electronic. Să nu uităm că o experiență de calitate va crește șansele ca aceștia să ofere o recomandare pozitivă afacerii tale.
Experiența utilizatorului. Pentru a avea clienți cât mai mulțumiți, în comerțul electronic utilizatorii trebuie să poată acționa rapid și în siguranță. De aceea, asigură-te că aceștia pot filtra produsele după criterii intuitive și parcurg cât mai puțini pași în realizarea unei comenzi. Dacă vrei să prezinți detaliat calitățile produselor tale, folosește poze de calitate și include prezentări 360°. De asemenea, poate fi un bonus să oferi mai multe modalități de plată, atât timp cât acestea se realizează pe platforme securizate.
Un 2022 mai productiv și sustenabil
Așadar, iată cum etapa în care ne aflăm, Industry 4.0, se răsfrânge și asupra afecerilor de tip e-commerce. Am văzut că automatizarea nu înseamnă doar folosirea utilajelor inteligente în producție, ci și a softurilor de gestiune a activității din companie. Ține cont de viitoarele trenduri în comerțul electronic ca să faci față creșterii vânzărilor și să te adaptezi mai ușor la dinamica obiceiurilor de consum în online.
Ca să ai acces la timp real la toate datele despre resursele firmei tale, Optimall by AROBS îți stă la dispoziție cu soluții personalizate de automatizare. Te ajutăm să mărești productivitatea, să planifici activitățile și să eficientizezi costurile în timp ce compania ta devine sustenabilă. Fii în trend cu noutățile în comerțul electronic și actualizează întregul proces de vânzare. Alege un 2022 Optimall!