Distribuția, HoReCA și FMCG din România

Distribuția, HoReCA și FMCG din România: niveluri record și noi segmente vedetă de vânzări în 2021

Modern Buyer, principala platformă de informații privind sectoarele Retail, HoReCa și Distribuție din România, a organizat evenimentul „Distribuitori în Retail şi HoReCa, în 16 septembrie 2021, la Brașov. Cei mai importanți jucători de pe piață, analiști, parteneri din zona de software și e-commerce s-au reunit la Brașov pentru a afla noutățile din industrie.

Optimall by AROBS a fost prezent și la ediția de anul acesta, pentru a prezenta soluțiile SFA, Logistic și proaspăt lansatul serviciu informatic ConnectoR, destinat automatizării transferului de date în e-commerce.

2021 va aduce un nivel record al cifrei de afaceri în Distribuție

KeyFin a făcut publice în premieră informații deosebit de interesante privind creșterea cifrei de afaceri a distribuitorilor din Retail și HoReCa din România: 16,6 miliarde de lei în 2020, în creștere cu 1,8% față de 2019, iar pentru 2021, se prognozează un nivel record, de 18 miliarde de lei.

Rezultatul net obținut în 2020 de distribuitorii din sectoarele Retail și HoReCa a crescut cu 14,1% față de 2019 și cu 43% față de 2015, atingând nivelul record de 424,8 milioane de lei, potrivit KeyFin. Statisticile KeyFin au rezultat din analiza pieței de distribuție în Retail și HORECA, în care au fost coroborate datele a 130 de companii din sectorul de distribuție FMCG.

Un segmentul vedetă interesant, în FMCG

Din analiza Nielsen aflăm că, în topul celor mai cumpărate produse la nivel national, au fost mâncarea pentru animale, având cea mai mare creștere față de alte produse, 20,7%, urmată de produse alimentare congelate cu 13,3% și băuturile alcoolice, în creștere cu 9% față de 2020 și cu 25,9% față de 2019. Cifrele prezentate sunt raportate ca moving annual total (MAT).

La coada acestui clasament se situeaza carnea și produsele din carne, cu o creștere de doar 3,7%, produsele proaspete cu 3,1 %, produsele cosmetice cu doar 1,7% și produse precum cafea/ceai cu 0,5%. Totuși, produsele bio au revenit la nivelul de achiziție de dinainte de pandemie.

În ceea ce privește produsele electronice și cele destinate bebelușilor, acestea au continuat să fie achiziționate exclusiv din zona online, de peste 60% dintre clienți.

La nivel general, piața de FMCG a crescut cu 3,4% față de 2020 și cu 18,9% față de 2019, această majorare fiind considerată importantă.

Află mai multe despre ultimele tendințe din domeniu aici!