Pașii vânzării – partea a II-a. Atragerea clienților și digitalizarea

Probabil ai aflat deja că datorită aplicațiilor de automatizare precum SFAintegrare ERPWMS sau optimizare rute poți automatiza o treime din operațiunile de vânzare. Despre asta și despre pregătirea înainte de pașii vânzării am vorbit în articolul anterior. Acum putem începe să parcurgem cei șapte pași și să-i filtrăm prin prisma tehnologiei. În această parte îi vom aborda pe primii trei, care țin de atragerea clienților: prospectarea, planificarea și abordarea propriu-zisă.

Atragerea clienților se întâmplă și în mediul online! Profită de toate oportunitățile!

  1. ProspectareaShopify definește acest pas pornind de la sensul original al cuvântului, care se referă la căutarea aurului în formațiunile de piatră cu ochiul liber. În termenii vânzării, prospectarea înseamnă căutarea unui altfel de aur. Mai exact, e despre căutarea segmentului de piață interesat să achiziționeze un produs precum cel oferit de compania ta. Pentru a afla cine este interesat de produsul tău, vei putea folosi metoda clasică a telefonării, e-mailul sau chiar rețelele de socializare. De asemenea, urmărește comunitățile online! Oportunitățile privind atragerea clienților pot răsări și din social media
  2. Planificarea. Acest pas precedă întâlnirea cu potențialul client. De zeci de ani, studiile arată că vânzarea este mai mult decât o tranzacție – este stabilirea unei relații cu clientul. Atragerea clienților înseamnă și să cunoști obiceiurile de consum și nevoile acestora. E important să poți demonstra beneficiile pe care produsul tău i le-ar putea aduce comparativ cu competiția. Acest pas e mult mai ușor datorită tehnologiei. Poți găsi informațiile de care ai nevoie consultând studiile de specialitate sau poți să realizezi chiar tu sondaje de opinie.
  3. Abordarea propriu-zisă. Abordarea diferă în funcție de modalitatea de interacțiune aleasă. Într-o analiză Hubspot vedem că cele mai potrivite zile pentru a suna potențialii clienți sunt miercuri și vineri. De asemenea, cele mai potrivite ore sunt 10-11 dimineața, respectiv 16-17, către finalul programului de lucru. Pentru e-mail-uri, ziua cu cea mai mare rată de deschidere este joi, între orele 8-9:30 dimineața – dar aici totul diferă de la o industrie la alta. De asemenea, durata de menținere a atenției clientului e tot mai scăzută, așa că transmite exact ceea ce se potrivește cu nevoile clientului tău. În acest fel îți mărești șansele de succes în atragerea clienților și e posibil să fie interesați de o prezentare completă a ofertelor companiei tale.

Succesul în vânzări îți va aduce mai multe informații de gestionat, așa că automatizează-ți afacerea!

Acum că ai văzut și o altă perspectivă asupra pașilor în vânzare pe care îi cunoșteai deja, ești pregătit pentru noi oportunități în atragerea clienților. Desigur, oportunitățile vin cu responsabilități și cu mai multe date de gestionat. Ca să eficientizezi munca și să reduci erorile, implementează în compania ta una dintre soluțiile Optimall. Vei vedea în articolul următor cum te poate ajuta una dintre soluțiile noastre de automatizare a vânzărilor după încheierea unei tranzacții, așa că urmărește-ne în continuare! Alege un 2022 optim cu Optimall by AROBS!

Cere o ofertă personalizată pentru a face pași rapizi către digitalizarea afacerii tale, aici: optimall@arobs.ro