TMS

Ce este TMS?

TMS (Transport Management System) este un software care te ajută la optimizarea rutelor. Totodată permite un management complet al livrărilor deoarece conține funcționalități multiple.

TMS este destinat companiilor de distribuție, cu rețea proprie de șoferi livratori. Generarea rutelor optime (optimizarea rutelor) și vizualizarea de către șoferi a nomenclatorului de clienți sunt doar câteva dintre funcțiile pe care le îndeplinește această soluție.

TMS conține 3 elemente:

  • Aplicația WEB care permite extragerea datelor din sistemul de gestiune ERP, vizualizarea documentelor de livrat etc.
  • Aplicația mobilă care se instalează pe orice telefon sau tabletă cu sistem de operare Android
  • Interfațarea cu sistemul de gestiune ERP

Cum funcționează?

1. Sincronizarea datelor – În aplicația WEB a sistemului TMS se preiau (geolocalizează) coordonatele clienților din aplicația mobilă. Aplicația WEB se interfațează cu programul de gestiune ERP și se sincronizează cu acesta preluând toate datele necesare: clienții, adresele, comenzile de livrat, restanțele și chiar încasările. În aplicația WEB se setează datele șoferilor și datele mașinilor utilizate. Apoi, se creează și traseele urmând să genereze rutele optime în funcție de condițiile preluate.

2.Modulul Rutare conține mai mulți pași :
Creare traseeacest pas se execută doar prima dată când folosești aplicația. Creezi traseele dorite după care aloci clienții pe fiecare traseu. Când se importă din sistemul de gestiune ERP facturile clienților, acestea se atașează automat pe traseele pe care sunt alocați clienții respectivi.
– Creare rute – Zilnic, comenzile alocate pe un traseu se transformă într-o ruta optimă. În procesul de optimizarea rutelor/realizare a rutelor optime, utilizatorul aplicației WEB  are opțiunea de a modifica manual acele rute.
– Optimizarea rutelor După definitizarea comenzilor care vor face parte dintr-o rută, aceasta se va optimiza de către aplicația WEB. Ruta optimă  se calculează în funcție de distanța dintre punctul de origine și locațiile de vizitat, intervalul orar de ajungere la clienți și timpii de staționare completați. Această ordine se trimite și pe terminalul șoferului alocat pentru acea rută.

3.Hartă – Prin acest modul oferit de TMS  vizualizăm: ultima coordonată transmisă de livrator, clienții vizitați și clienții ce nu au fost vizitați până acum, cu status livrare.

4.Rapoarte – După parcurgerea rutei, generezi rapoarte în urma vizitelor, abaterile efectuate de la ruta optimă și câți kilometri s-au efectuat în plus datorită abaterilor. 5.Chestionare – Cu ajutorul aplicației WEB configurezi chestionare personalizate, ce vor fi preluate ulterior pe terminalele șoferilor pentru a le completa la vizitele efectuate de clienți. ( studiu de piață, chestionar despre satisfacția clienților etc.) 6.Livrare facturi – Șoferul selectează o factură pe care o livrează clientului dintre cele disponibile și vizualizează conținutul facturii (denumire produs, cantitate etc.)

7.Încasare restanțe – Șoferul încasează facturile restante ale clienților, total sau parțial. Vizualizează restanțele aferente acelui client și încasează suma total sau parțial. După confirmarea sumei, va printa o chitanță pe imprimanta termica cu bluetooth conectată  la terminal. Încasările efectuate peste zi de către șoferi se importă în sistemul de gestiune ERP.

aplicatie mobila pentru agentii de vanzari
aplicatie mobila pentru agentii de vanzari

8.Inchidere zi – după finalizarea rutei, șoferul trimite toate datele de pe terminal și generează borderoul de încasări, iar acestea se vor transmite în aplicația WEB.

TMS este pentru tine dacă:

  • deții o companie de distribuție cu rețea proprie de șoferi livratori;
  • vrei să optimizezi rutele de transport ;
  • vrei să automatizezi procesele logistice;
  • vrei să reduci numărul de kilometri parcurși;
  • vrei să reduci costurile de întreținere cu flotă;
  • vrei să consolidezi și optimizezi încărcarea mărfurilor;
  • vrei să utilizezi eficient resursele logistice;
  • vrei să identifici abaterile efectuate de către conducătorii auto;
  • vrei să estimezi timpii de livrare;
  • vrei să planifici comenzile pe vehicule;
  • vrei să ai o vizibilitate asupra întregului proces de livrare.

Toate aceste probleme le rezolvă o singură soluție: soluția TMS. Soluția Optimall Logistic by AROBS te evidențiază de concurența prin eficientizarea procesului de livrare. Folosește această soluție de optimizarea rutelor și beneficiază de toate avantajele pe care ți le oferă acest soft. Click aici pentru o ofertă personalizată doar pentru tine și nevoile tale!