agent de vânzări

5 lucruri pe care trebuie să le știe orice agent de vânzări

Un agent de vânzări reprezintă o persoană care se folosește de anumite strategii sau tactici cu scopul de a vinde diferite produse sau servicii. Această meserie este una foarte importantă pentru orice companie deoarece ea reprezintă pilonul de susținere a acesteia.

Pentru a fi un agent de vânzări bun, te sfătuim să folosești o soluție de tip SFA.

Iată 5 sfaturi pentru a deveni un agent de vânzări mai bun:

1. Limbajul non-verbal și paraverbal

Cu toate că atunci când folosim limbajul paraverbal ne exprimăm cel mai bine, este indicat să folosim limbajul non-verbal atunci când vine vorba de vânzări. Folosind un limbaj non-verbal, bine adecvat, ajuți potențialii clienți să își facă o părere clară despre compania/produsul pe care îl reprezinți. Psihologul Albert Mehrabian a creat o regulă în acest sens, regula 7%-38%-55%:  7% constituie mesajul transmis paraverbal, 38% tonul vocii și 55% limbajul corporal (non-verbal).

2. Folosește-te de aptitudini

Cu siguranță, odată cu trecerea timpului, ai dezvoltat o serie de  aptitudini care te definesc pe tine ca agent de vânzări. Fie că e vorba de abilități de comunicare, spirit de observație sau alte aptitudini importante, folosește-te de ele pentru a vinde produsele/serviciile potențialilor clienți.

3. Apelează la o soluție de tip SFA pentru a-ți ușura munca

Soluțiile de tip SFA, precum este soluția Optimall SFA by AROBS, destinate agenților de vânzări te vor ajuta să automatizezi întreg procesul de vânzare. Cu ajutorul acestei aplicații, instalate pe dispozitiv cu sistem de operare Android, vei putea transmite comenzile direct în programul de gestiune, ușurându-ți astfel munca.

Totodată, vei putea seta promoții și discount-uri pentru clienții fideli direct din aplicația SFA.

4. Nu oferi discount-urile rapid

Atunci când potențialul client consideră că prețul este foarte mare, nu accepta din prima să îi faci un discount. Este important ca mai întâi să îi prezinți beneficiile pe care le are pordusul/soluția ta față de concurență și mai apoi dacă este nevoie poți acorda un mic discount. Clientul trebuie să aibă o vizibilitate clară asurpa produsului/serviciului și să înțeleagă de ce acesta are un preț mai mare decât piața.

5. Inspiră încredere potențialilor clienți

Fii mereu calm atunci când prezinți oferta de produse/servicii unui potențial client. Ai grijă să explici totul clar și concis astfel încât clientul să înțeleagă nevoia acestui produs. Atunci când tu ești ferm și concis în prezentarea produsului/soluției inspiri încredere potențialilor clienți.

Folosind aceste 5 sfaturi vei deveni un agent de vânzări priceput care își va îndeplini lunar targetele setate.

Optimizează-ți afacerea cu ajutorul soluțiilor Optimall by AROBS!