Industria farmaceutică din UE este printre cele mai importante la nivel mondial. Investițiile în dezvoltare și cercetare pentru produse medicale și produse farmaceutice sunt în continuă creștere. Și în România cifrele sunt impresionante, după cum veți vedea în următoarele rânduri. Țara noastră se află pe al doilea loc pe piața farmaceutică din CEE în 2020 în ceea ce privește veniturile. Preocuparea pentru sănătate contribuie la perfecționarea continuă a producției de medicamente, iar lanțul de distribuție implică o gestiune atentă a datelor, pentru a evita încetinirea aprovizionării. De aceea, specialiștii Optimall sunt pregătiți să personalizeze SFA – soluția de automatizare a vânzărilor pentru afacerea ta.
Utilitatea Optimall SFA pentru distribuția de produse medicale și produse farmaceutice vine din faptul că eficientizează procesul de vânzări. Specialiștii McKinsey au arătat că soluțiile actuale permit automatizarea a peste o treime din activitățile de vânzări, ceea ce face procesul de distribuție mai rapid și mai eficient.
Cu ajutorul softului poți să programezi rutele zilnice ale agenților de vânzări, care vor avea acces la planificare direct de pe dispozitivul mobil. Funcționalitățile aplicației permit structurarea produselor medicale în cataloage, unde se pot verifica și informații despre prețuri și stocuri.
Când vine vorba de produse farmaceutice, fiecare detaliu este important pentru a asigura normele de sănătate și siguranță. Distribuția de medicamente și produse medicale trece prin mai multe etape, fiecare dintre acestea fiind adaptată la o strategie care promovează reziliența și cercetarea.
Obiectivele instituțiilor europene vizează securizarea producției și investițiile în inovare pentru a asigura în continuare competitivitatea la nivel global, UE fiind lider mondial în industrie, conform Consiliului European. De asemenea, se pune accentul și pe menținerea standardelor de calitate și siguranță și evitarea lipsei de aprovizionare cu medicamente și produse medicale.
Mai jos poți să vezi componentele lanțului de distribuție a produselor farmaceutice, de la producție până la consumator. Acestea sunt privite din perspectiva instituțiilor europene specializate în domeniul farmaceutic – IPEC, EFCG, APIC, cu preocupare către dezvoltarea de soluții pentru sănătate.
Conform Statista, piața de produse farmaceutice a produs venituri de 3.5 mld. €, plasându-se pe locul al doilea după Polonia în regiunea CEE. Recordul a fost atins în 2020, zona de distribuție de medicamente și produse medicale reprezentând 66% din venituri. Cifrele de vânzări sunt încurajatoare, dar preocuparea pentru investiții în sănătate și cercetare sunt în scădere. De asemenea, numărul de farmacii a scăzut cu 100 de unități din 2018 până în 2020. Pentru următorii ani se așteaptă creșterea nivelului de resurse financiare dedicate cercetării și dezvoltării de medicamente, astfel încât acestea să fie accesibile și adaptate la nevoile pacienților.
Când vine vorba de medicamente, acestea reprezintă totuși cea mai mică parte din costurile generate de problemele de sănătate. Datele EFPIA arată că 19.1% din cheltuielile dedicate sănătății în Europa sunt direcționate pentru produse farmaceutice și alte produse medicale. Pentru bolile avansate, medicamentele reprezintă chiar mai puțin de 10% din cheltuieli. Totuși, ele sunt printre cele mai importante produse, deoarece contribuie la reducerea costurilor de spitalizare și îngrijirea pe termen lung.
Pentru a ghida evoluția în domeniu, ARPIM a publicat Pactul pentru inovație în sănătate, menit să crească accesul pacienților la tratamente inovatoare. Deși se află pe locul al doilea în CEE ca venituri pe piața farmaceutică, România este pe ultimul loc ca timp de așteptare pentru noile tratamente – pacienții așteaptă până la 883 de zile. Întârzierile sunt cauzate în principal de decalarea termenelor de evaluare a produselor, procedurile birocratice și insuficiența finanțărilor.
Pentru a evita ca procesul de distribuție să se afle printre cauzele de întârziere a livrării de produse farmaceutice, există soluții digitale pentru automatizarea vânzărilor. Acestea permit ca medicamentele și produsele medicale să fie gestionate eficient cu ajutorul modulelor personalizabile din aplicație.
Asigură accesul pacienților la medicamente și produse medicale în cele peste 8.000 de unități farmaceutice, dintre care cel puțin una trebuie să funcționeze non-stop în fiecare județ.
Medicamentele asigură reducerea numărului de zile necesare pentru combaterea afecțiunilor și contribuie la prevenirea complicațiilor, aprovizionarea spitalelor fiind o prioritate.
Igiena dentară este unul din domeniile medicale unde produsele sterile de unică folosință sunt printre cele mai importante, de la instrumente de lucru până la materiale de protecție.
Având în vedere creșterea timpului petrecut în fața ecranului și afecțiunile oftalmologice, trebuie aprovizionate constant cu rame de ochelari și lentile pentru protecția și corectarea vederii
Produse folosite frecvent precum trusele de prim-ajutor, vitamine și alcoolul medicinal se regăsesc constant în magazine accesibile publicului larg.
Pentru că și necuvântătoarele au nevoie un tratament atent, cabinetele veterinare au nevoie de produse medicale special dezvoltate pentru îngrijirea animalelor.
Industria farmaceutică este în continuă îmbunătățire și se bazează pe o lungă istorie în cercetare și inovare. Datele EFPIA arată că evoluția în domeniu a determinat creșterea speranței de viață a europenilor cu 30 de ani, comparativ cu un secol în urmă. Pentru a rămâne una dintre cele mai performante industrii, sunt importante investițiile în sănătate și tehnologii inovatoare.
Optimall susține digitalizarea proceselor de vânzare și distribuție a produselor pentru sănătate, un domeniu al responsabilității și al provocărilor continue. Cu ajutorul SFA, te poți asigura că medicamentele și produsele medicale ajung în timp util la destinație, comenzile sunt gestionate corect, iar compania ta este mai productivă ca oricând. Digitalizează-ți compania de distribuție produse farmaceutice și produse medicale și contribuie la îmbunătățirea accesibilității la tratamente pentru pacienți!
Cele mai folosite module ale soluției Optimall SFA pentru desfășurarea activității agenților sunt:
Tehnologia joacă un rol important în evoluția companiilor producătoare, cum este și cazul CIA Aboliv, care a ales să automatizeze
Optimall SFA este una dintre soluțiile favorite ale clienților și partenerilor noștri. Cu ajutorul ei, agenții de vânzări sunt mai
Povestea Solina România, unul dintre cei mai importanți parteneri ai industriei alimentare, a început în urmă cu peste 20 de
,,Soluția Optimall SFA by AROBS a venit în contextul extinderii marii noastre de vânzări, am mărit numărul de agenți și
Cu o aplicație destinată agenților de vânzări, compania Electric Valcor a reușit să eficientizeze munca reprezentanților din teren folosind vânzarea
,,SFA este o aplicație care este destul de comod de utilizat, a fost destul de ușor să îi instruim pe
,,De la implementarea soluției SFA, procesul de încasare și introducerea documentelor s-a scurtat semnificativ" ne declară managerul IT al companiei
Softul pentru agenții de vânzări din teren, Optimall SFA, a ajutat compania Irina Impex să își automatizeze forța de vânzări
,,Odată cu această implementare, am constatat că agenții de vânzări au reușit să acopere mai mulți clienți, deci am crescut
Optimall SFA a ajutat compania Misavan să își automatizeze forța de vânzare. Optimall SFA a fost soluția de care aceștia
Aplicația SFA (Sales Force Automation) a ajutat Asociația Sistemului Național de Reciclare a Bateriilor (SNRB) cu gestionarea colectării de deșeuri.
Sistemul WMS (Warehouse Management System) îi asigură clientului Cas Trading deținerea controlului asupra fluxului de lucru din depozit. De la
Softul pentru agenții de vânzări Optimall SFA (sales force automation) s-a integrat cu programul de contabilitate automatizând astfel forța de
,,Soluția Optimall SFA a fost modelată fix după nevoile noastre'' a declarat George Pițigoi, Directorul de Dezvoltare și Risc al
Aplicația de facturare pentru agenți, softul Optimall SFA, l-a ajutat pe clientul nostru Mobile Distribution în creșterea companiei. Softul SFA
Am lucrat cu 5h mai puțin în plin sezon datorită soluției Optimall SFA! “Timpul de lucru al agenților s-a redus