Optimall pentru industria alimentară de bază - carne, lactate, panificație

Industria alimentară acoperă una dintre nevoile de bază pentru supraviețuirea populației, motiv pentru care adaptarea la tendințele globale e esențială. Dinamica din ultimii ani a obiceiurilor alimentare influențează adaptarea companiilor la cererea de pe piață. În același timp, în evoluția companiilor trebuie incluse și obiectivele de sănătate și sustenabilitate conturate de instituțiile specializate. Cele mai importante sectoare influențate de aceste obiective sunt reprezentante de companiile producătoare și distribuitoare de carne, lactate și produse de panificație.

Pentru a se adapta rapid la schimbările din domeniu, companiile cu activitate în creștere aleg să automatizeze vânzările, dedicând timpul și resursele economisite către dezvoltarea afacerii. Aceeași strategie au adoptat-o clienții și partenerii noștri care au ales Optimall SFA – soluția favorită din portofoliul nostru. Aceasta poate fi adaptată în funcție de specificul afacerii, mărimea echipei de vânzări și obiectivele de dezvoltare a produselor. Întreaga noastră activitate se învârte în jurul optimizării proceselor business, pentru ca acestea să își atingă potențialul maxim!

Optimall_SFA

Trenduri pentru produse de bază în industria alimentară

În ultima perioadă, preferința pentru produse de origine vegetală este în creștere, în timp ce consumul de produse de origine animală este în ușoară scădere. Inclusiv studiile recente arată că politicile alimentare regionale, cum sunt și cele din UE, promovează alimentele bazate pe plante. Deși scăderea consumului de produse de origine animală, în special carne și lactate, poate fi mai sustenabilă, există și dezavantaje. Necesarul proteic zilnic este mai dificil de obținut printr-o alimentație cu produse exclusiv vegetale, motiv pentru care specialiștii dezvoltă strategii dedicate creșterii animalelor respectând obiectivele climatice și de sănătate. Alimentele de bază se adaptează continuu unor trenduri de consum și evoluție a tehnologiei analizate de Girafood.

Produse de carne

Producția și consumul de carne implică provocări imense deoarece sunt puse în balanță trei elemente principale: sustenabilitatea, bunăstarea animalelor și sănătatea oamenilor. De asemenea, lanțurile de aprovizionare sunt tot mai complexe, iar cererea de piață este în plină schimbare bazată pe preferințele dietetice și alternativele la produsele de carne.

Produse lactate

Orientarea către alternative se observă și în industria lactatelor, consumatorii alegând tot mai frecvent produse organice, fără lactoză și cu preocupare pentru bunăstarea animalelor. Între timp, piața tradițională de lactate se extinde tot mai mult datorită tehnologiei, iar consumatorii aleg frecvent produse din afara regiunilor apropiate, ceea ce deschide noi oportunități pentru importuri.

Produse de panificație

În cazul produselor de panificație, are loc o tranziție de la produsele ambalate la cele proaspete. Consumatorii sunt  însă tot mai preocupați de efectele negative asupra sănătății pe care le are glutenul pe termen lung, motiv pentru care preferă alternativele ce nu conțin acest ingredient. De aceea, se previzionează o creștere a investițiilor cu 13% în următorii 5 ani pentru produsele fără gluten.

Industria alimentară în România. Avem peste 2500 de fabrici de procesare și ambalare pentru carne, lactate și produse de panificație

Conform datelor sintetizate de Ziarul Financiar, industria alimentară valorează în jur de 60 de mld. de lei. În noiembrie 2021 existau mai bine de 450 de fabrici pentru procesarea cărnii și a laptelui și peste 1900 de fabrici de pâine. La acestea se adaugă și alte unități dedicate colectării, procesării și ambalării pentru produse de carne, lactate și produse de panificație. Dă click mai jos pe unul dintre sectoarele alimentare de bază și află mai multe despre evoluția recentă în industria alimentară!

Conform specialiștilor Greenpeace, în perioada 2016-2019 s-au investit 6.2 mil. € în promovarea produselor organice de carne.  Suma reprezintă doar 3% din investițiile în produse de proveniență animală și e dedicată menținerii echilibrului pieței ce poate avea de suferit din cauza scăderii consumului.

În plan național, prețul și producția de carne a scăzut, conform Forbes. În 2020 s-au înregistrat importuri masive de carne de porc din Marea Britanie, Germania, Ungaria, Spania și Olanda. Provocările din piață vin din dificultatea de a oferi prețuri competitive, afectând nu doar zona de retail, ci și pe cea de HoReCa.

Deși în ultima perioadă tot mai multe persoane aleg o dietă fără gluten, o mare parte din populația europeană consumă produse bazate pe cereale cel puțin o dată pe zi. De altfel, pâinea organică a devenit mai populară în ultimii ani conform Statista.

În România, sectorul de panificație este unul dintre cele mai afectate din industria alimentară. Prețurile au crescut – de la ingrediente, până la energie și combustibili, toate afectează producția și distribuția produselor. Diversificarea ofertelor și produselor poate menține echilibrul în domeniu.

Producția de lactate este una din cele mai importante sectoare din zona agricolă în cadrul UE. Conform Comisiei Europene, producția europeană de lapte va ajunge la 155 mil. de tone pe an. În ultimii ani, producția de lapte s-a eficientizat, companiile integrând soluții tehnologice în activitatea lor.

În România, datele INS arată că, în 2021, cantitățile de lapte care au fost colectate au fost cu 0,8% mai mici decât în anul precedent. A scăzut, de asemenea, producția de unt, iaurturi și produse asemănătoare, dar a crescut producția laptelui de consum (8,1%) și a producției de brânzeturi (1,3%). Activitatea de distribuție s-a intensificat masiv, cantitatea de lapte importat crescând cu 7,7%.

Optimall pentru distribuitorii de carne, lactate și panificație

Carnea, lactatele și panificația generează o mare cantitate a produselor din industria alimentară. Nevoia de adaptare continuă la obiceiurile de consum, obiectivele de sustenabilitate și menținerea standardelor de sănătate aduc inovația în prim-plan pentru marii producători și distribuitori. Tendința de digitalizare cu ajutorul soluțiilor de automatizare a vânzărilor ajută marile companii să dețină controlul afacerilor indiferent de direcția în care acestea evoluează.

Optimizarea costurilor și obținerea în timp real a informațiilor, sunt principalii factori când  vine vorba de implementarea unei soluții de automatizare a forței de vânzări. De asemenea, vei putea să organizezi rapid produsele, iar agenții de vânzări vor reuși să își atingă și depășească obiectivele de vânzări. Și compania ta poate beneficia de aceste avantaje, așa că nu mai sta pe gânduri și contactează echipa Optimall by AROBS!

O parte din clienții Optimall

#BeOptimall: Testimoniale video clienți Optimall

Module folosite

Cele mai folosite module ale soluției Optimall SFA pentru desfășurarea activității agenților sunt: 

distributie bauturi

Modul Catalog Produse

distributie baturi

Modul Fișă
Sell

distributie bauturi

Modul
Colorare

distributie bauturi

Modul Start
Stop km

icon-modul-promotii

Modul
Promoții

icon_modul-blocare-hotspot

Modul Blocare
Hotspot

Vezi poveștile de succes

Discută cu noi

CERE OFERTĂ

Lasă-ne datele tale de contact, iar în mai puțin de 24h vei fi contactat
de către unul din reprezentanții de vânzări.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.